Polgármester feladatai
Az 5/2007.(III.23.) rendelet 17. § (9) bek-el
megállapított 4.sz. függelék
A polgármester főbb feladatai
1.) A képviselő-testület működésével összefüggésben:
– segíti a képviselők munkáját,
– összehívja és vezeti a testület üléseit,
– képviseli az önkormányzatot,
– szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat,
– biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás, a közakarat érvényesülését.
2.) A bizottságok működésével kapcsolatosan:
– indítványozhatja a bizottság összehívását,
– felfüggeszti a bizottság döntésének a végrehajtását, ha az ellentétes a képviselő-testület határozatával, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.
A felfüggesztett döntésről a képviselő-testület a következő ülésen határoz,
3.) A polgármester hivatallal összefüggő jogosítványai:
– a képviselő-testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében eljárva irányítja a hivatalt,
– dönt a jogszabály által hatáskörébe utalt államigazgatási ügyekben hatósági jogkörökben, egyes hatásköreinek a gyakorlását átruházhatja,
– gyakorolja az egyéb munkáltatói jogokat, a jegyző és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében,
– általa meghatározott körben egyetértési jogot gyakorol a jegyző hatáskörébe tartozó egyes munkáltatói jogok gyakorlása körében.